خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/13 - 15:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی:

برای دور کردن افکار عمومی از جنایات عربستان در یمن، به ایران هراسی دامن می زنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اظهارات ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دخالت در امور داخلی کشورمان است.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات ضدایرانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت: متاسفانه هر چند وقت یکبار اعضای این شورا نسبت به کشورمان مسائلی را مطرح می کنند که از اساس دروغ و بی پایه است.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شورای یاد شده عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک نیست، اظهار کرد: بر این اساس کشورهای عضو این شورا نمی توانند خودشان را در این امر دخالت دهند و از نظر حقوقی نیز این مهم امکان پذیر نیست.



وی ادامه داد: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس کشورمان را تهدید برای منطقه دانسته در حالی که خودشان امنیت منطقه را دچار آسیب کرده اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال برخی از اعضای این شورا به کشور یمن تجاوز کرده و طی سالیان گذشته هزاران نفر از کودکان و زنان یمنی را به خاک و خون کشیدند، اما با وارد آوردن هجمه به ایران به دنبال سرپوش گذاردن به جنایات عربستان در یمن هستند. 



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این در حالیست که ایران هیچگاه به کشوری حمله نکرده است لذا توصیه می شود  نایف الحجرف قبل از اظهارنظر ضدایرانی، نسبت به شرایط منطقه و اقدامات کشورهای شورای یاد شده تحقیق کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 353147
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم